This design is minimalist, contemporary, sobriety and elegance of a luxury exudes. It is also very easy to remember by the few accents, which in turn can be closed even on your field of activity.
I hope you like the design, and look forward to your constructive feedback.
Logo for exterior designer / logo
- Titulaire du concours: ChrisfromSE
- Categorie: Logo
- Statut: Terminé
Date de lancement: 08-08-2012
Date de clôture: 22-08-2012
Tout a commencé par une idée...
Un guide court et interactif les a aidés à découvrir leur style de design et a parfaitement saisi ce dont ils avaient besoin.
Brandsupply est une plateforme où des professionnels créatifs et des entreprises collaborent sur des projets et des designs uniques.
Les clients à la recherche, par exemple, d’un nouveau logo ou d’une identité visuelle décrivent leurs besoins. Ensuite, les designers peuvent participer au projet via Brandsupply en soumettant une ou plusieurs propositions. Le client choisit finalement le design qu’il préfère.
Les coûts varient selon le type de projet — à partir de 169 € pour un nom d’entreprise ou de projet, jusqu’à 539 € pour un site internet complet. Le client décide lui-même du montant qu’il souhaite investir pour l’ensemble du projet.


In my opinion, may be classified according to this design in all known logos of big brands with very high sentimental value, which all operate on one principle: Less is more.
The font used is called Frutiger Linotype, and has a very interesting background:
Frutiger is often used for signage (including the airports in Paris, London, Amsterdam, Singapore, Kuala Lumpur, Seoul), but also the pressure to find very often, especially with short texts in small point sizes. Since 2003, used in Switzerland for traffic signs, the fonts ASTRA and ASTRA-Frutiger Frutiger standard highway. [2] The book of course Switzerland is set in Frutiger. In addition, the Euro banknotes marked with Frutiger

aucun commentaires