The monogram is inspired by the object with the simplest form of jewelry, the ring.
The monogram is the center of our brand with its solidity giving imposingness to the letters "A" and "D" that compose it.
The accompanying font was named by the creator "Avenir", a font which, together with the monogram, project us into the future.
Chromaticaly we have 2 colors. A gold that leads him to be even more refined. It's a
brown that gives it a touch of comfort and simplicity.
logo joaillerie
- Titulaire du concours: Astorc & Di bacco
- Categorie: Logo
- Statut: Terminé
Date de lancement: 27-05-2020
Date de clôture: 10-06-2020
Tout a commencé par une idée...
Un guide court et interactif les a aidés à découvrir leur style de design et a parfaitement saisi ce dont ils avaient besoin.
Brandsupply est une plateforme où des professionnels créatifs et des entreprises collaborent sur des projets et des designs uniques.
Les clients à la recherche, par exemple, d’un nouveau logo ou d’une identité visuelle décrivent leurs besoins. Ensuite, les designers peuvent participer au projet via Brandsupply en soumettant une ou plusieurs propositions. Le client choisit finalement le design qu’il préfère.
Les coûts varient selon le type de projet — à partir de 169 € pour un nom d’entreprise ou de projet, jusqu’à 539 € pour un site internet complet. Le client décide lui-même du montant qu’il souhaite investir pour l’ensemble du projet.



I studied a brand starting from a diamond, the pinnacle of luxury in the world of jewelry.
The monogram "A D" is enclosed in the diamond.
The font used for the monogram belongs to the Bodoni family, known for its elegant and very geometric curves. While for "Joaillier" I opted for a Baskerville, known by the designs for its readability and elegance.
Finally in the color version I opted for blue, which instills security, and gray for its sobriety and modernism.